REGULAMIN
Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez
Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego oraz określa zasady i warunki
świadczenia przez Sprzedawcę usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.
KONTKAT: hello@kawykraftowe.pl / TEL: 531339836
1. SPIS TREŚCI
1.1 DEFINICJE
1.2 REJESTRACJA
1.3 ZAMÓWIENIA
1.4 PŁATNOŚCI
1.5 DOSTAWA
1.6 REKLAMACJE –
1.7 PRAWO ODSTĄPIENIA
1.8 USŁUGI DODATKOWE
1.9 ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NADUŻYCIA
1.10 WARUNKI TECHNICZNE KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO –
1.11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
2.DEFINICJE
2.1 Biuro Sprzedawcy to miejsce przeznaczone do obsługi zwrotów i reklamacji, pod
adresem: Bolesława Limanowskiego 47 lok 3, Radom, 26-600
2.2 Dni Robocze to dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo
wolnych od pracy.
2.3 Dostawca to podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie wydania (dostawy)
Towarów, w tym zwłaszcza:
2.3.1 firma kurierska;
2.3.2 InPost Paczkomaty Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, świadcząca usługi Dostawy i
obsługi systemu skrytek pocztowych (INPOST).
2.4 Klient to osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą
prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, na rzecz której – zgodnie z Regulaminem
i przepisami prawa – mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta
może być Umowa Sprzedaży. Osoba fizyczna może być Klientem, jeżeli: (a) posiada pełną
zdolność do czynności prawnych; lub (b) uzyska zgodę przedstawiciela ustawowego lub
opiekuna prawnego w przypadku, gdy posiada ograniczoną zdolność do czynności
prawnych; lub (c) jest reprezentowana przez przedstawiciela ustawowego lub opiekuna
prawnego w przypadku, gdy nie posiada zdolności do czynności prawnych.
2.5 Kodeks Cywilny to ustawa o tym tytule z dnia 23 kwietnia 1964 roku w jej najbardziej
aktualnym brzmieniu.
2.6 Konsument to (i) osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub (ii) osoba
fizyczna prowadząca zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej
2.7 Konto Klienta to indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz
przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia
usługi Prowadzenie Konta Klienta.
2.8 Koszyk to funkcjonalność Sklepu Internetowego, w której widoczne są wybrane przez
Klienta Towary do zakupu, umożliwiająca Klientowi wprowadzenie i modyfikację danych
dotyczących zamówienia, a w szczególności: ilości produktów, adresu dostawy, sposobu
dostawy, formy płatności itp.
2.9 Przedsiębiorca to osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca
osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu
działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2.10 Regulamin to niniejszy regulamin.
2.11 Sklep Internetowy to punkt prowadzenia handlu elektronicznego przez Sprzedawcę, w
domenie internetowej www.kawykraftowe.pl
2.12 Sprzedawca to Bartosz Walkieiwcz, NIP: 9482354881, Bolesława Limanowskiego 47 lok 3, Radom, 26-600
2.13 Towar to produkt wystawiony przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, który może
być przedmiotem Umowy Sprzedaży.
2.14 Trwały Nośnik to materiał lub narzędzie pozwalające Klientowi lub Sprzedawcy
przechowywać informacje w sposób umożliwiający dostęp do nich w przyszłości przez czas
odpowiedni do celów, jakim te informacje służą; Trwały Nośnik pozwala na odtworzenie
przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
2.15 Umowa Sprzedaży to umowa sprzedaży zawarta na odległość, na zasadach
określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
3. REJESTRACJA
3.1 W celu utworzenia Konta Klienta, Klient powinien dokonać rejestracji. Usługa
prowadzenia Konta Klienta jest nieodpłatna i polega na udostępnieniu Klientowi
dedykowanego panelu, umożliwiającego Klientowi modyfikację danych, które podał podczas
rejestracji, śledzenie stanu realizacji zamówień oraz wglądu w historię zamówień już
zrealizowanych.
3.2 Rejestracja nie jest konieczna do korzystania ze Sklepu Internetowego.
3.3 Klient może dokonać rejestracji w każdej chwili na stronie „Konto”.
3.4 W trakcie rejestracji Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem i akceptacji
jego treści.
3.5 Z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę rejestracji dokonanej przez Klienta zawarta
zostaje między nimi nieodpłatna umowa o świadczenie usługi prowadzenia Konta Klienta, a
w konsekwencji Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i korzystania z jego
funkcjonalności.
3.6 Klient może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia swojego Konta Klienta w każdym
czasie – usunięcie Konta Klienta następuje niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14
dni od zgłoszenia żądania.
4. ZAMÓWIENIA
4.1 Informacje zamieszczone przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty
zawarcia Umowy Sprzedaży w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie
Klienta do złożenia takiej oferty.
4.2 Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym 7 dni w tygodniu, 24 godziny
na dobę.
4.3 Klient składający zamówienie w Sklepie Internetowym kompletuje zamówienie,
wybierając Towar, którym jest zainteresowany, lub także usługę pakowania na prezent, i
dodaje go do Koszyka, korzystając z odpowiedniego przycisku (“dodaj do Koszyka” albo o
równoważnym sensie). Klient po skompletowaniu zamówienia i wskazaniu w Koszyku
sposobu dostawy oraz formy płatności, składa zamówienie przez wysłanie formularza
zamówienia do Sprzedawcy, wybierając odpowiedni przycisk wskazujący na obowiązek
zapłaty (“zamawiam z obowiązkiem zapłaty” albo o równoważnym sensie).
4.4 Każdorazowo przed złożeniem zamówienia Klient jest informowany – w szczególności –
o głównych cechach Towaru, danych identyfikujących Sprzedawcę, łącznej cenie za
wybrany Towar i dostawę (transport, dostarczenie, usługi pocztowe), a także – w przypadku
Konsumenta – prawie odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
4.5 Zamówienie złożone Sprzedawcy stanowi ofertę – w rozumieniu Kodeksu Cywilnego –
zawarcia Umowy Sprzedaży, złożoną przez Klienta.
4.6 Po złożeniu zamówienia Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres email
potwierdzenie jego złożenia oraz szczegóły zamówienia. Następnie, po potwierdzeniu
złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres email informację
o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest
oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty i z chwilą jego otrzymania przez Klienta
zostaje zawarta Umowa Sprzedaży.
4.7 Dla uniknięcia wątpliwości, w przypadku gdy Klient wybrał formę płatności, o której
mowa w pkt. 5.2.5 Regulaminu (płatność gotówką za pobraniem), Umowa Sprzedaży
zawierana jest pod warunkiem rozwiązującym – niewykonanie odbioru lub zapłaty ceny
przed zwrotnym odesłaniem Towaru przez Dostawcę powoduje rozwiązanie Umowy
Sprzedaży.
4.8 Po zawarciu Umowy Sprzedaży Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki,
przesyłając je na Trwałym Nośniku, na adres email lub fizyczny Klienta.
5. PŁATNOŚCI
5.1 Ceny zamieszczone przy danym Towarze w Sklepie Internetowym stanowią ceny brutto i
nie zawierają informacji odnośnie kosztów dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient
będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży; o tych innych kosztach Klient
zostanie poinformowany przed złożeniem zamówienia.
5.2 Klient może wybrać formy płatności za zamówione podczas składania zamówienia.
6. DOSTAWA
6.1 Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii.
6.2 Sprzedawca zamieszcza w Sklepie Internetowym informację o liczbie Dni Roboczych
potrzebnych do realizacji zamówienia.
6.3 Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres
wskazany w formularzu zamówienia
6.5 Klient powinien zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy
przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient
ma prawo żądać od Dostawcy spisania właściwego protokołu.
6.6 Faktura dotycząca Towarów będących przedmiotem Umowy Sprzedaży (lub także usługi
pakowania na prezent) jest przesyłana w formie elektronicznej na adres email Klienta. Klient
w celu otrzymania faktury VAT powinien zadeklarować, że nabywa Towar jako
Przedsiębiorca. Zgłoszenie powyższej deklaracji następuje poprzez wprowadzenie numeru NIP do
odpowiedniego pola w formularzu zamówienia, przed wysłaniem zamówienia do
Sprzedawcy.
6.7 W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy
składaniu zamówienia jako adres dostawy, Dostawca pozostawi awizo lub podejmie próbę
kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny.
6.8 W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez
Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie,
ustalając ponownie z Klientem termin i koszt dostawy. Postanowienie zdania
poprzedzającego nie ma zastosowania do przypadku, o którym mowa w pkt. 4.7
Regulaminu.
7. REKLAMACJE
7.1 Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub
prawną (rękojmia).
7.2 Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:
7.2.1 złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo – w przypadku wady istotnej – o
odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych
niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez
Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny
od wad lub usunięcia wad. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę
usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru
żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób
wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w
porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności
kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej
wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny
sposób zaspokojenia;
7.2.2 żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca
jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym
czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca może odmówić
zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży
Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z
drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową Sprzedaży
wymagałoby nadmiernych kosztów.
7.3 Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć wadliwy
Towar na adres Biura Sprzedawcy. W przypadku Konsumenta koszt dostarczenia pokrywa
Sprzedawca.
7.4 Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed
upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub
wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku – w przypadku
Konsumenta termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w
zdaniu pierwszym.
7.5 W terminach określonych w pkt. 7.4 Regulaminu Klient może odstąpić od Umowy
Sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient
żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od
Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą
bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
7.6 Wszelkie reklamacje Klient może kierować pisemnie na adres Biura Sprzedawcy lub
elektronicznie na adres email: hello@kawykraftowe.pl
7.7 Sprzedawca ustosunkuje się do żądania wymiany lub usunięcia wady Towaru albo do
oświadczenia o obniżeniu ceny zgłoszonego w reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej
zgłoszenia przez Klienta. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekaże Klientowi na
Trwałym Nośniku.
7.8 Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z:
7.8.1 korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez
Sprzedawcę – reklamacja może zostać złożona elektronicznie na adres
hello@kawykraftowe.pl.
7.8.2 realizacją umowy, której przedmiotem jest usługa pakowanie na prezent – reklamacja
może być złożona, np. elektronicznie na adres hello@kawykraftowe.pl lub pisemnie na adres
Biura Sprzedawcy.
W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca
niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni ustosunkuje się do reklamacji i przekaże
Klientowi odpowiedź na Trwałym Nośniku.
7.9 Dla uniknięcia wątpliwości, nie można reklamować wad (polegających na utracie
właściwości związanej z upływem czasu), jeżeli wada powstała po upływie terminu
oznaczającego trwałość Towaru (po dacie minimalnej trwałości lub terminie przydatności do
spożycia).
7.10 Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez
producenta Towaru lub dystrybutora. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja
dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana w Sklepie
Internetowym.
8. PRAWO ODSTĄPIENIA
8.1 Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy Sprzedaży, bez podania
przyczyny, w terminie w terminie 14 dni od dnia:
8.1.1 objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę
trzecią inną niż Dostawca;
8.1.2 objęcia w posiadanie ostatniego z Towarów, partii lub części – w przypadku Umowy
Sprzedaży, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w
częściach;
8.1.3 objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów – w przypadku Umowy Sprzedaży, która
polega na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony;
8.1.4 dnia zawarcia umowy – dla umów innych niż Umowa Sprzedaży.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia woli odstąpienia przed jego
upływem. Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na Trwałym Nośniku
potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu złożonego drogą elektroniczną.
8.2 Konsument może wykonać prawo do odstąpienia, składając Sprzedawcy oświadczenie
takiej woli. Oświadczenie to może zostać złożone przykładowo:
8.2.1 pisemnie na adres Sklepu Stacjonarnego lub elektronicznie na adres
hello@kawykraftowe.pl, np. na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez
Sprzedawcę w Sklepie Internetowym w zakładce pod tytułem „Formularz odstąpienia”;
8.2.2 za pośrednictwem formularza udostępnionego za pośrednictwem poczty elektronicznej
przy składaniu zamówienia.
8.3 W przypadku odstąpienia od umowy jest ona uważana za niezawartą.
8.4 Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim
Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
8.5 Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu, zwrócić mu wszystkie dokonane przez
niego płatności, w tym koszt dostawy Towaru do Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać
się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem
Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od
tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.6 Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia
Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę,
Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów.
8.7 Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później
niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania
terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
Zwracany Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres Biura Sprzedawcy.
8.8 W wypadku odstąpienia Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
8.9 Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie odesłany
pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy w Sklepie
Internetowym.
8.10 Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
8.11 Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Konsument chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
8.12 Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w
szczególności, gdy Towarem jest rzecz:
8.12.1 ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
8.12.2 dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli
opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
9. USŁUGI DODATKOWE9.1 Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną, następujące usługi
nieodpłatne związane ze Sklepem Internetowym:
9.1.1 Konto Klienta;
9.1.2 Chat;
9.1.3 Powiadom o dostępności;
9.1.4 Zamieszczanie opinii.
9.2 Usługa Chat umożliwia rozmowę z konsultantem Sprzedawcy oraz pozostawienie
adresu email w celu uzyskania kontaktu zwrotnego. Rezygnacja z usługi Chat możliwa jest
w każdej chwili poprzez zaprzestanie korzystania z niej.
9.3 Usługa Powiadom o dostępności polega na przesłaniu przez Sprzedawcę na adres email
wskazany przez Klienta jednorazowego powiadomienia o tym, że poszukiwany przez Klienta
Towar jest już dostępny w Sklepie Internetowym. Usługę zamawia się poprzez odpowiedni
formularz umieszczony w Sklepie Internetowym.
9.4 Usługa Zamieszczanie opinii polega na umożliwieniu przez Sprzedawcę Klientom
posiadającym Konto Klienta publikacji w Sklepie Internetowym indywidualnych i
subiektywnych wypowiedzi dotyczących w szczególności Towarów. Rezygnacja z usługi
Zamieszczanie opinii możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu zamieszczania
treści przez Klienta w Sklepie Internetowym.
Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą przystąpienia do
korzystania z takiej usługi oraz akceptacji warunków Regulaminu.
10. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NADUŻYCIA10.1 Sprzedawca może zablokować dostęp do Konta Klienta i usług nieodpłatnych w
przypadku:
10.1.1 działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy, tj. prowadzenia działalności
reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu
treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu
treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd;
10.1.2 działania przez Klienta na szkodę innych Klientów;
10.1.3 naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu;
10.1.4 gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione
względami bezpieczeństwa, w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń
lub innymi działaniami hakerskimi.
Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa
przez okres niezbędny do usunięcia przyczyny zablokowania dostępu. Sprzedawca
zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych drogą
elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.
10.2 Zabronione jest zamieszczanie przez Klientów – w ramach korzystania z usług
nieodpłatnych – treści, które mogłyby w szczególności:
10.2.1 naruszyć dobra osobiste osób trzecich, w tym mieć charakter obraźliwy, poniżający
lub naruszać dobre obyczaje;
10.2.2 naruszać jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa autorskie lub prawa
własności przemysłowej;
10.2.3 pozostawać w sprzeczności z interesem Sprzedawcy, tj. treści stanowiących
materiały o charakterze reklamowym innego przedsiębiorcy lub produktu; treści nie
związanych z działalnością Sprzedawcy; treści nieprawdziwych lub wprowadzających w
błąd;
10.2.4 naruszać w inny sposób postanowienia Regulaminu, dobre obyczaje lub przepisy
obowiązującego prawa.
10.3 W przypadku, gdy Klient lub inna osoba uzna, iż treść publikowana w Sklepie
Internetowym narusza ich prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, zasady uczciwej
konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem może powiadomić Sprzedawcę o
potencjalnym naruszeniu. Sprzedawca zastrzega sobie prawo usunięcia treści
zamieszczanych przez Klientów w ramach korzystania przez nich z usług, o których mowa w
Klauzuli 9 Regulaminu, w szczególności w odniesieniu do treści, co do których uzyskał
wiarygodną informację, że mogą one stanowić naruszenie Regulaminu lub obowiązujących
przepisów prawa. Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi Klienta o zamiarze uniemożliwienia
dostępu do treści. Sprzedawca nie prowadzi bieżącej kontroli zamieszczanych treści.
11. WARUNKI TECHNICZNE KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
11.1 Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie do
utworów, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, uprawnienia do jego domeny
internetowej należą do Sprzedawcy.
11.2 Sprzedawca dokłada starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla
użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych,
systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych.
11.3 Sprzedawca stosuje pliki „cookies”. Stosowanie takich plików "cookies" ma na celu
poprawne działanie Sklepu Internetowego na urządzeniach końcowych Klientów.
Mechanizm ten nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów
ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć
mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego.
Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub
uniemożliwić korzystanie ze Sklepu Internetowego.
11.4 W celu skorzystania ze Sklepu Internetowego, w tym do złożenia zamówienia,
konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta email.
11.5 Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz
wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego lub usług nieodpłatnych świadczonych
przez Sprzedawcę w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający
dobra osobiste osób trzecich.
11.6 Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług
świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i
modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni
stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W
szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość
korzystających z sieci Internet.
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE12.1 Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania umowy, w tym Umowy Sprzedaży. W przypadku umów zawieranych z
Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego
wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat.
12.2 Treść Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na
nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony internetowej Sklepu Internetowego.
12.3 Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie
Regulaminu jest prawo polskie.
12.4 Sprzedawca informuje Konsumentów o możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych
do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw
konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna
na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprzedawca informuje,
że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego
systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu
unijnym (platforma ODR). Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów,
o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu
sporów konsumenckich.
12.5 Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Wszystkie zamówienia
przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu
są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia
przez Klienta. Nowy Regulamin jest publikowany na stronie internetowej Sklepu
Internetowego. W zakresie usług przewidujących zobowiązanie ciągłe, takich jak usługa
prowadzenia Konta Klienta, zmiana Regulaminu może nastąpić w przypadku:
12.5.1 zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub ich wykładni stosowanej
przez uprawnione organy, mającej wpływ na treść Regulaminu i skutkującej koniecznością
jego dostosowania do takiej zmiany przepisów lub ich wykładni;
12.5.2 wydania orzeczenia, decyzji lub innego podobnego aktu przez sąd lub uprawniony
organ władzy publicznej, mającego wpływ na treść Regulaminu i skutkującego
koniecznością jego zmiany w celu dostosowania do takiego orzeczenia, decyzji lub innego
podobnego aktu;
12.5.3 rozbudowy lub zmiany funkcjonalności Sklepu Internetowego;
12.5.4 zapobiegania naruszeniom Regulaminu lub przeciwdziałania nadużyciom;
12.5.5 usunięcia niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści
Regulaminu;
12.5.6 zmiany technologicznej w procesach w Sklepie Internetowym, w szczególności w
procesie zakładania Konta Klienta lub zakupowym;
12.6.7 zmiany w zakresie nazw, adresów lub innych danych firmowych wskazanych w treści
Regulaminu –
– o zmianie Klient zostanie poinformowany niezwłocznie na adres email znany Sprzedawcy;
jeśli Klient nie wypowie umowy o świadczenie usług ciągłych w terminie 14 dni, wiążą go
odpowiednie postanowienia nowego Regulaminu.
12.6 Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
12.7 Regulamin wchodzi w życie z dniem 11.05.2023r.

