REGULAMIN

Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez

Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego oraz określa zasady i warunki

świadczenia przez Sprzedawcę usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.

KONTKAT: hello@kawykraftowe.pl / TEL: 531339836

1. SPIS TREŚCI

1.1 DEFINICJE

1.2 REJESTRACJA

1.3 ZAMÓWIENIA

1.4 PŁATNOŚCI

1.5 DOSTAWA

1.6 REKLAMACJE –

1.7 PRAWO ODSTĄPIENIA

1.8 USŁUGI DODATKOWE

1.9 ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NADUŻYCIA

1.10 WARUNKI TECHNICZNE KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO –

1.11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

2.DEFINICJE

2.1 Biuro Sprzedawcy to miejsce przeznaczone do obsługi zwrotów i reklamacji, pod

adresem: Bolesława Limanowskiego 47 lok 3, Radom, 26-600

2.2 Dni Robocze to dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo

wolnych od pracy.

2.3 Dostawca to podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie wydania (dostawy)

Towarów, w tym zwłaszcza:

2.3.1 firma kurierska;

2.3.2 InPost Paczkomaty Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, świadcząca usługi Dostawy i

obsługi systemu skrytek pocztowych (INPOST).

2.4 Klient to osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą

prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, na rzecz której – zgodnie z Regulaminem

i przepisami prawa – mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta

może być Umowa Sprzedaży. Osoba fizyczna może być Klientem, jeżeli: (a) posiada pełną

zdolność do czynności prawnych; lub (b) uzyska zgodę przedstawiciela ustawowego lub

opiekuna prawnego w przypadku, gdy posiada ograniczoną zdolność do czynności

prawnych; lub (c) jest reprezentowana przez przedstawiciela ustawowego lub opiekuna

prawnego w przypadku, gdy nie posiada zdolności do czynności prawnych.

2.5 Kodeks Cywilny to ustawa o tym tytule z dnia 23 kwietnia 1964 roku w jej najbardziej

aktualnym brzmieniu.

2.6 Konsument to (i) osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej

niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową lub (ii) osoba

fizyczna prowadząca zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością

gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru

zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią

działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i

Informacji o Działalności Gospodarczej

2.7 Konto Klienta to indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz

przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia

usługi Prowadzenie Konta Klienta.

2.8 Koszyk to funkcjonalność Sklepu Internetowego, w której widoczne są wybrane przez

Klienta Towary do zakupu, umożliwiająca Klientowi wprowadzenie i modyfikację danych

dotyczących zamówienia, a w szczególności: ilości produktów, adresu dostawy, sposobu

dostawy, formy płatności itp.

2.9 Przedsiębiorca to osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca

osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu

działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej

bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

2.10 Regulamin to niniejszy regulamin.

2.11 Sklep Internetowy to punkt prowadzenia handlu elektronicznego przez Sprzedawcę, w

domenie internetowej www.kawykraftowe.pl

2.12 Sprzedawca to Bartosz Walkieiwcz, NIP: 9482354881, Bolesława Limanowskiego 47 lok 3, Radom, 26-600

2.13 Towar to produkt wystawiony przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym, który może

być przedmiotem Umowy Sprzedaży.

2.14 Trwały Nośnik to materiał lub narzędzie pozwalające Klientowi lub Sprzedawcy

przechowywać informacje w sposób umożliwiający dostęp do nich w przyszłości przez czas

odpowiedni do celów, jakim te informacje służą; Trwały Nośnik pozwala na odtworzenie

przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.

2.15 Umowa Sprzedaży to umowa sprzedaży zawarta na odległość, na zasadach

określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.

3. REJESTRACJA

3.1 W celu utworzenia Konta Klienta, Klient powinien dokonać rejestracji. Usługa

prowadzenia Konta Klienta jest nieodpłatna i polega na udostępnieniu Klientowi

dedykowanego panelu, umożliwiającego Klientowi modyfikację danych, które podał podczas

rejestracji, śledzenie stanu realizacji zamówień oraz wglądu w historię zamówień już

zrealizowanych.

3.2 Rejestracja nie jest konieczna do korzystania ze Sklepu Internetowego.

3.3 Klient może dokonać rejestracji w każdej chwili na stronie „Konto”.

3.4 W trakcie rejestracji Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem i akceptacji

jego treści.

3.5 Z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę rejestracji dokonanej przez Klienta zawarta

zostaje między nimi nieodpłatna umowa o świadczenie usługi prowadzenia Konta Klienta, a

w konsekwencji Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i korzystania z jego

funkcjonalności.

3.6 Klient może zgłosić Sprzedawcy żądanie usunięcia swojego Konta Klienta w każdym

czasie – usunięcie Konta Klienta następuje niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14

dni od zgłoszenia żądania.

4. ZAMÓWIENIA

4.1 Informacje zamieszczone przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty

zawarcia Umowy Sprzedaży w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie

Klienta do złożenia takiej oferty.

4.2 Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym 7 dni w tygodniu, 24 godziny

na dobę.

4.3 Klient składający zamówienie w Sklepie Internetowym kompletuje zamówienie,

wybierając Towar, którym jest zainteresowany, lub także usługę pakowania na prezent, i

dodaje go do Koszyka, korzystając z odpowiedniego przycisku (“dodaj do Koszyka” albo o

równoważnym sensie). Klient po skompletowaniu zamówienia i wskazaniu w Koszyku

sposobu dostawy oraz formy płatności, składa zamówienie przez wysłanie formularza

zamówienia do Sprzedawcy, wybierając odpowiedni przycisk wskazujący na obowiązek

zapłaty (“zamawiam z obowiązkiem zapłaty” albo o równoważnym sensie).

4.4 Każdorazowo przed złożeniem zamówienia Klient jest informowany – w szczególności –

o głównych cechach Towaru, danych identyfikujących Sprzedawcę, łącznej cenie za

wybrany Towar i dostawę (transport, dostarczenie, usługi pocztowe), a także – w przypadku

Konsumenta – prawie odstąpienia od Umowy Sprzedaży.

4.5 Zamówienie złożone Sprzedawcy stanowi ofertę – w rozumieniu Kodeksu Cywilnego –

zawarcia Umowy Sprzedaży, złożoną przez Klienta.

4.6 Po złożeniu zamówienia Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres email

potwierdzenie jego złożenia oraz szczegóły zamówienia. Następnie, po potwierdzeniu

złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres email informację

o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest

oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty i z chwilą jego otrzymania przez Klienta

zostaje zawarta Umowa Sprzedaży.

4.7 Dla uniknięcia wątpliwości, w przypadku gdy Klient wybrał formę płatności, o której

mowa w pkt. 5.2.5 Regulaminu (płatność gotówką za pobraniem), Umowa Sprzedaży

zawierana jest pod warunkiem rozwiązującym – niewykonanie odbioru lub zapłaty ceny

przed zwrotnym odesłaniem Towaru przez Dostawcę powoduje rozwiązanie Umowy

Sprzedaży.

4.8 Po zawarciu Umowy Sprzedaży Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki,

przesyłając je na Trwałym Nośniku, na adres email lub fizyczny Klienta.

5. PŁATNOŚCI

5.1 Ceny zamieszczone przy danym Towarze w Sklepie Internetowym stanowią ceny brutto i

nie zawierają informacji odnośnie kosztów dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient

będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży; o tych innych kosztach Klient

zostanie poinformowany przed złożeniem zamówienia.

5.2 Klient może wybrać formy płatności za zamówione podczas składania zamówienia.

6. DOSTAWA

6.1 Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii.

6.2 Sprzedawca zamieszcza w Sklepie Internetowym informację o liczbie Dni Roboczych

potrzebnych do realizacji zamówienia.

6.3 Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres

wskazany w formularzu zamówienia

6.5 Klient powinien zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy

przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient

ma prawo żądać od Dostawcy spisania właściwego protokołu.

6.6 Faktura dotycząca Towarów będących przedmiotem Umowy Sprzedaży (lub także usługi

pakowania na prezent) jest przesyłana w formie elektronicznej na adres email Klienta. Klient

w celu otrzymania faktury VAT powinien zadeklarować, że nabywa Towar jako

Przedsiębiorca. Zgłoszenie powyższej deklaracji następuje poprzez wprowadzenie numeru NIP do

odpowiedniego pola w formularzu zamówienia, przed wysłaniem zamówienia do

Sprzedawcy.

6.7 W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy

składaniu zamówienia jako adres dostawy, Dostawca pozostawi awizo lub podejmie próbę

kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny.

6.8 W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez

Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie,

ustalając ponownie z Klientem termin i koszt dostawy. Postanowienie zdania

poprzedzającego nie ma zastosowania do przypadku, o którym mowa w pkt. 4.7

Regulaminu.

7. REKLAMACJE

7.1 Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub

prawną (rękojmia).

7.2 Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:

7.2.1 złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo – w przypadku wady istotnej – o

odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych

niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.

Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez

Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny

od wad lub usunięcia wad. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę

usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru

żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób

wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w

porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności

kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej

wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny

sposób zaspokojenia;

7.2.2 żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca

jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym

czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca może odmówić

zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży

Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z

drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową Sprzedaży

wymagałoby nadmiernych kosztów.

7.3 Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć wadliwy

Towar na adres Biura Sprzedawcy. W przypadku Konsumenta koszt dostarczenia pokrywa

Sprzedawca.

7.4 Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed

upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub

wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku – w przypadku

Konsumenta termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w

zdaniu pierwszym.

7.5 W terminach określonych w pkt. 7.4 Regulaminu Klient może odstąpić od Umowy

Sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient

żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od

Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą

bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.

7.6 Wszelkie reklamacje Klient może kierować pisemnie na adres Biura Sprzedawcy lub

elektronicznie na adres email: hello@kawykraftowe.pl

7.7 Sprzedawca ustosunkuje się do żądania wymiany lub usunięcia wady Towaru albo do

oświadczenia o obniżeniu ceny zgłoszonego w reklamacji w ciągu 14 dni od dnia jej

zgłoszenia przez Klienta. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekaże Klientowi na

Trwałym Nośniku.

7.8 Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku z:

7.8.1 korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez

Sprzedawcę – reklamacja może zostać złożona elektronicznie na adres

hello@kawykraftowe.pl.

7.8.2 realizacją umowy, której przedmiotem jest usługa pakowanie na prezent – reklamacja

może być złożona, np. elektronicznie na adres hello@kawykraftowe.pl lub pisemnie na adres

Biura Sprzedawcy.

W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Sprzedawca

niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni ustosunkuje się do reklamacji i przekaże

Klientowi odpowiedź na Trwałym Nośniku.

7.9 Dla uniknięcia wątpliwości, nie można reklamować wad (polegających na utracie

właściwości związanej z upływem czasu), jeżeli wada powstała po upływie terminu

oznaczającego trwałość Towaru (po dacie minimalnej trwałości lub terminie przydatności do

spożycia).

7.10 Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez

producenta Towaru lub dystrybutora. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja

dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana w Sklepie

Internetowym.

8. PRAWO ODSTĄPIENIA

8.1 Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy Sprzedaży, bez podania

przyczyny, w terminie w terminie 14 dni od dnia:

8.1.1 objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę

trzecią inną niż Dostawca;

8.1.2 objęcia w posiadanie ostatniego z Towarów, partii lub części – w przypadku Umowy

Sprzedaży, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w

częściach;

8.1.3 objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów – w przypadku Umowy Sprzedaży, która

polega na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony;

8.1.4 dnia zawarcia umowy – dla umów innych niż Umowa Sprzedaży.

Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia woli odstąpienia przed jego

upływem. Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na Trwałym Nośniku

potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu złożonego drogą elektroniczną.

8.2 Konsument może wykonać prawo do odstąpienia, składając Sprzedawcy oświadczenie

takiej woli. Oświadczenie to może zostać złożone przykładowo:

8.2.1 pisemnie na adres Sklepu Stacjonarnego lub elektronicznie na adres

hello@kawykraftowe.pl, np. na formularzu, którego wzór został zamieszczony przez

Sprzedawcę w Sklepie Internetowym w zakładce pod tytułem „Formularz odstąpienia”;

8.2.2 za pośrednictwem formularza udostępnionego za pośrednictwem poczty elektronicznej

przy składaniu zamówienia.

8.3 W przypadku odstąpienia od umowy jest ona uważana za niezawartą.

8.4 Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim

Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

8.5 Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia

otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu, zwrócić mu wszystkie dokonane przez

niego płatności, w tym koszt dostawy Towaru do Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać

się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem

Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru, w zależności od

tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8.6 Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia

Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę,

Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego

dodatkowych kosztów.

8.7 Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później

niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania

terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.

Zwracany Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres Biura Sprzedawcy.

8.8 W wypadku odstąpienia Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.

8.9 Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie odesłany

pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy w Sklepie

Internetowym.

8.10 Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące

wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do

stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

8.11 Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,

jakiego użył Konsument chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,

który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

8.12 Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w

szczególności, gdy Towarem jest rzecz:

8.12.1 ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

8.12.2 dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie

można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli

opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

9. USŁUGI DODATKOWE

9.1 Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną, następujące usługi

nieodpłatne związane ze Sklepem Internetowym:

9.1.1 Konto Klienta;

9.1.2 Chat;

9.1.3 Powiadom o dostępności;

9.1.4 Zamieszczanie opinii.

9.2 Usługa Chat umożliwia rozmowę z konsultantem Sprzedawcy oraz pozostawienie

adresu email w celu uzyskania kontaktu zwrotnego. Rezygnacja z usługi Chat możliwa jest

w każdej chwili poprzez zaprzestanie korzystania z niej.

9.3 Usługa Powiadom o dostępności polega na przesłaniu przez Sprzedawcę na adres email

wskazany przez Klienta jednorazowego powiadomienia o tym, że poszukiwany przez Klienta

Towar jest już dostępny w Sklepie Internetowym. Usługę zamawia się poprzez odpowiedni

formularz umieszczony w Sklepie Internetowym.

9.4 Usługa Zamieszczanie opinii polega na umożliwieniu przez Sprzedawcę Klientom

posiadającym Konto Klienta publikacji w Sklepie Internetowym indywidualnych i

subiektywnych wypowiedzi dotyczących w szczególności Towarów. Rezygnacja z usługi

Zamieszczanie opinii możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu zamieszczania

treści przez Klienta w Sklepie Internetowym.

Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą przystąpienia do

korzystania z takiej usługi oraz akceptacji warunków Regulaminu.

10. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NADUŻYCIA

10.1 Sprzedawca może zablokować dostęp do Konta Klienta i usług nieodpłatnych w

przypadku:

10.1.1 działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy, tj. prowadzenia działalności

reklamowej innego przedsiębiorcy lub produktu; działalności polegającej na zamieszczaniu

treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy; działalności polegającej na zamieszczaniu

treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd;

10.1.2 działania przez Klienta na szkodę innych Klientów;

10.1.3 naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu;

10.1.4 gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione

względami bezpieczeństwa, w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń

lub innymi działaniami hakerskimi.

Zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa

przez okres niezbędny do usunięcia przyczyny zablokowania dostępu. Sprzedawca

zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych drogą

elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.

10.2 Zabronione jest zamieszczanie przez Klientów – w ramach korzystania z usług

nieodpłatnych – treści, które mogłyby w szczególności:

10.2.1 naruszyć dobra osobiste osób trzecich, w tym mieć charakter obraźliwy, poniżający

lub naruszać dobre obyczaje;

10.2.2 naruszać jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa autorskie lub prawa

własności przemysłowej;

10.2.3 pozostawać w sprzeczności z interesem Sprzedawcy, tj. treści stanowiących

materiały o charakterze reklamowym innego przedsiębiorcy lub produktu; treści nie

związanych z działalnością Sprzedawcy; treści nieprawdziwych lub wprowadzających w

błąd;

10.2.4 naruszać w inny sposób postanowienia Regulaminu, dobre obyczaje lub przepisy

obowiązującego prawa.

10.3 W przypadku, gdy Klient lub inna osoba uzna, iż treść publikowana w Sklepie

Internetowym narusza ich prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, zasady uczciwej

konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem może powiadomić Sprzedawcę o

potencjalnym naruszeniu. Sprzedawca zastrzega sobie prawo usunięcia treści

zamieszczanych przez Klientów w ramach korzystania przez nich z usług, o których mowa w

Klauzuli 9 Regulaminu, w szczególności w odniesieniu do treści, co do których uzyskał

wiarygodną informację, że mogą one stanowić naruszenie Regulaminu lub obowiązujących

przepisów prawa. Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi Klienta o zamiarze uniemożliwienia

dostępu do treści. Sprzedawca nie prowadzi bieżącej kontroli zamieszczanych treści.

11. WARUNKI TECHNICZNE KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO

11.1 Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie do

utworów, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, uprawnienia do jego domeny

internetowej należą do Sprzedawcy.

11.2 Sprzedawca dokłada starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego było możliwe dla

użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych,

systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych.

11.3 Sprzedawca stosuje pliki „cookies”. Stosowanie takich plików "cookies" ma na celu

poprawne działanie Sklepu Internetowego na urządzeniach końcowych Klientów.

Mechanizm ten nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów

ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć

mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego.

Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub

uniemożliwić korzystanie ze Sklepu Internetowego.

11.4 W celu skorzystania ze Sklepu Internetowego, w tym do złożenia zamówienia,

konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta email.

11.5 Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz

wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego lub usług nieodpłatnych świadczonych

przez Sprzedawcę w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający

dobra osobiste osób trzecich.

11.6 Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług

świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i

modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni

stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W

szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość

korzystających z sieci Internet.

12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

12.1 Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego

wykonania umowy, w tym Umowy Sprzedaży. W przypadku umów zawieranych z

Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego

wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat.

12.2 Treść Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na

nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony internetowej Sklepu Internetowego.

12.3 Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie

Regulaminu jest prawo polskie.

12.4 Sprzedawca informuje Konsumentów o możliwości skorzystania z pozasądowych

sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych

procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych

do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw

konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna

na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprzedawca informuje,

że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego

systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu

unijnym (platforma ODR). Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów,

o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu

sporów konsumenckich.

12.5 Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. Wszystkie zamówienia

przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu

są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia

przez Klienta. Nowy Regulamin jest publikowany na stronie internetowej Sklepu

Internetowego. W zakresie usług przewidujących zobowiązanie ciągłe, takich jak usługa

prowadzenia Konta Klienta, zmiana Regulaminu może nastąpić w przypadku:

12.5.1 zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub ich wykładni stosowanej

przez uprawnione organy, mającej wpływ na treść Regulaminu i skutkującej koniecznością

jego dostosowania do takiej zmiany przepisów lub ich wykładni;

12.5.2 wydania orzeczenia, decyzji lub innego podobnego aktu przez sąd lub uprawniony

organ władzy publicznej, mającego wpływ na treść Regulaminu i skutkującego

koniecznością jego zmiany w celu dostosowania do takiego orzeczenia, decyzji lub innego

podobnego aktu;

12.5.3 rozbudowy lub zmiany funkcjonalności Sklepu Internetowego;

12.5.4 zapobiegania naruszeniom Regulaminu lub przeciwdziałania nadużyciom;

12.5.5 usunięcia niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści

Regulaminu;

12.5.6 zmiany technologicznej w procesach w Sklepie Internetowym, w szczególności w

procesie zakładania Konta Klienta lub zakupowym;

12.6.7 zmiany w zakresie nazw, adresów lub innych danych firmowych wskazanych w treści

Regulaminu –

– o zmianie Klient zostanie poinformowany niezwłocznie na adres email znany Sprzedawcy;

jeśli Klient nie wypowie umowy o świadczenie usług ciągłych w terminie 14 dni, wiążą go

odpowiednie postanowienia nowego Regulaminu.

12.6 Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.

12.7 Regulamin wchodzi w życie z dniem 11.05.2023r.